"חוק השקיפות": קנס של 29,000 ₪ יושת על מפר החוק

    נציג מטעם העמותה המשתתף בישיבה בכנסת יחויב להביא את המידע על העובדה שעיקר מימון העמותה הוא מישות מדינית זרה, לידי יו"ר הוועדה לפני הדיון או במהלכו
    איתי גדסי No Comments on "חוק השקיפות": קנס של 29,000 ₪ יושת על מפר החוק

    חוק השקיפות מתקדם: על פי הנוסח הסופי שוועדת החוקה פרסמה, עמותה או חברה לתועלת הציבור שעיקר מימונן מגיע מישות מדינית זרה, תוטל עליהן החובה לדווח על כך בדוחות הכספיים שלהן

    נציג מטעם העמותה המשתתף בישיבה בכנסת יחויב להביא את המידע על העובדה שעיקר מימון העמותה הוא מישות מדינית זרה, לידי יו"ר הוועדה לפני הדיון או במהלכו
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "חוק השקיפות" שמובילה שרת המשפטים איילת שקד, צפוי להגיע להצבעה בהכנה לקריאה שניה ושלישית בוועדת החוקה של הכנסת בראשות ח"כ ניסן סלומינסקי.

    על פי הנוסח הסופי שוועדת החוקה פרסמה, עמותה או חברה לתועלת הציבור שעיקר מימונן (מעל 50% מתקציבן השנתי) מגיע מישות מדינית זרה, לרבות קרנות שמוחזקות בידי המדינה, תוטל עליהן החובה לדווח על כך בדוחות הכספיים שלהן.

    נוסף על כך, העמותות יחויבו לציין זאת באופן בולט בפרסומיהן בשלטי חוצות, בטלוויזיה, בעיתון, בדף הבית שלהן או במסע פרסום שלהן באינטרנט; לציין זאת באופן בולט בפנייה בכתב לעובד ציבור או לנבחר ציבור; וכן לציין זאת באופן בולט בדו"ח המופץ לעיון הציבור. עבירה על אחד הסעיפים האמורים עשוי לגרור קנס בסכום של עד 29,000 ₪.

    בנוסף, נציג מטעם העמותה המשתתף בישיבה בכנסת יחויב להביא את המידע על העובדה שעיקר מימון העמותה הוא מישות מדינית זרה, לידי יו"ר הוועדה לפני הדיון או במהלכו. בנוסף, אם יישאל הנציג על ידי חבר כנסת על דבר מימון העמותה, הוא יהיה מחויב לחשוף זאת. יצוין כי שמות המדינות התורמות יופיעו מעתה באתר האינטרנט של רשם העמותות.

    שרת המשפטים איילת שקד בירכה את יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי, על ההגעה להסכמות: "חוק השקיפות יציף את עובדת מימון העמותות בידי ממשלות זרות. מדינות צריכות לדעת כי הבעת עמדה על הנעשה בישראל עוברת דרך האמצעים הדיפלומטיים המוכרים. לא נאפשר התערבות בוטה שכזו ללא חשיפת מקורות המימון הזרים, והבאתם לידי ידיעת הציבור ונבחריו".



    0 תגובות